Isnin, 2 Mei 2011

Teknologi di hujung jari

Assalamualaikum..
Dah brape lame dah aku mencari2 cara nak update blog guna enset.. Akhirnya jumpe jugak.. Then aku da takde alasan da kenape aku tak update blog kan.. Hahaha.. Tapi update blog gune enset ni cam laen sket r.. Feel die xmacam guna pc.. Tapi takpe.. Janji blog x berkulat kan.. Hahaha..

Aku nak share sket cara update blog guna enset kt korang.. Cara die senang je.. Janji enset korang bole anta emel.. Tutorial ni xperlu gambar la kot.. Sbb aku tak sempat nk printscreen td.. Hahaha..

1st, korang login blogger.com (itu sudah wajib). Pastu korang click tab permission then email & posting. Masokkan perkataan kt kotak secret word tu.. Nanti word tu akan jadi 2nd emel utk blog korang.. Pastikan secret korang tu rahsia la.. Dah name pon secret word kan.. Hahahaha.. Kalo orang laen tahu secret word korang tu, dorang akan boleh update blog korang.. Haaa.. Jaga2 taw.. Pastu save n siap!! Hahaha.. Senang je kan..

Untuk update blog, korang just send emel ke 2nd emel korang tu.. subject emel tu sbg tajok post korang n content emel tu sbg content post korang.. Senang je kan..
Abeh da tutorial aku.. Hahaha.. Babai! :)


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone - Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

 

©2009 1..2..3..go!!Template ini diedit oleh Hasrizal Jefri