Isnin, 6 Februari 2012

Tips Buat Resume Guna Google Resume Template

Korang tahu tak pasal Google Resume Template? Haaa.. Aku pon baru tahu je. Hahaha. So aku pon rase macam nak kongsi la ngn korang. Google Resume Template ade banyak template yang percuma untuk korang gune. Korang boleh buat resume korang dengan mudah dan hebat. Hahaha. Korang boleh susun isi-isi penting tanpa perlu memikirkan kesilapan format. Pilih je template mane yang korang berkenan. Kompom nampak profesional. Hahaha.

Langkah isi resume template di google template :

  •  Sila buka browser anda dan taipkan docs.google.com dan log in ke akaun anda,daftar jika anda masih belum berdaftar.
  •  Klik butang “create” di ruangan tepi kolum. Klik “from template” pilihan butang menu . Kemudian Galeri template akan dibuka pada ruangan browser yang baru.
  • Taip “resume” pada ruangan teratas dan klik butang “search template”. Hasil carian akan terpapar kemudian.
  • Lakukan carian pada mana-mana resume template yang anda berkenan untuk digunakan. Anda juga boleh preview setiap resume template tersebut .
  • Setelah anda menemui resume template yang dipilih klik”use this template” dan resume template tersebut akan muncul pada ruangan tab browser yang baru.
  • Isikan maklumat yang diperlukan atau gantikan dengan maklumat sedia ada dengan maklumat anda pada resume template tersebut. Google docs akan menyimpan maklumat anda secara automatik dengan segera sebaik anda anda menekan button save,maklumat ini akan tersimpan didalam akaun google anda.
  • Klik “file” dibawah menu bahagian tajuk dan pilih “download as” pilih man-mana pilihan bagi “word”. Jika anda download sebagai file word ,anda boleh buka menggunakan aplikasi Microsoft word .
Sumber : Rahsia

Tiada ulasan:

 

©2009 1..2..3..go!!Template ini diedit oleh Hasrizal Jefri