Selasa, 6 April 2010

Persimpangan Yang Mengelirukan

tak tahu kenapa tiba2 aku rasa cam nak tukar angin...
rasa macam aku ni tak layak kerja kat tempat aku kerja skang ni...
aku rase macam nak tukar kerja...
aku da tak bole nak follow sangat programmer neh...
aku rase cam aku tak mampu utk buat kerja yang heavy2...
kemampuan aku takde la hebat sangat...
aku baru sedar.. hahaha

yang jadi masalah skarang nih...
aku nak sambung belajar ke nak cari kerja laen?
kalo nak sambung belajar,kos ape yang aku kena amik ek?
rajin ke aku nak blaja lagi? hishhh...
dengar mulut2 orang, ade jgk crite2 tak bes kalo kite pendidikan rendah...
pompan pon tak pandang.. mak ayah dorang lagi la tak pandang...
terasa r jugak bile member2 cakap camtu..
awek buat ape? sambung degree... aku diploma je..
macam2 cerita orang ckp.. aku just dengar je la..
tapi bile pikir2 balik betol jgk ape dorang cakap tu...
pompan bile da blaja tinggi2,mesti akan jumpe orang laen yang die rase sesuai utk die...
pelajaran same level.. baek.. so yang pelajaran tak seberapa ni di campak tepi..
aku bukan nak cakap semua pompan camtu.. segelintir je la kot.. tapi kompom ade..
tapi bukan "die" kot.. "die" bukan jenis camtu.. aku tahu.. hehehe~

kalo aku nk cari kerja laen,ape kerja yang aku bole buat?
aku taknak kerja programmer da...
aku taknak pikir ape2 pasal coding da...
tapi kerja ape yang bole aku buat slain programmer ek?
designer? layak ke aku utk jadi designer?
nak jadi fotogrpher? layak ke? hahaha..
nak jadi kerani? hahaha.. jawatan yang pernah sekali masok dalam angan2 aku satu ketika dahulu.. tapi tak mungkin kot aku jadi kerani.. hahahaha
jadi posmen? bole jgk tu... berjasa kepada rakyat... hahahaha...
buat masa ni aku da apply SPA..
berkawan baek dgn jobstreet...
ape lagi aku bole buat?

kesian aku...
any suggestion?

3 ulasan:

scionVIIforever berkata...

ore oyak sambung, sambung la.. memey la malas.. aku mls jgk ja.. bukey masaloh tino nk ko x loni.. ni masaloh hidup kito.. nk idup sene sket, keno ngaji lbey sket.. kawe kato ko kawe jgk ni.. jange anggap mudoh la idup ni.. takot nnt nyesal.. apply jah dulu.. pas2 blake kiro la boleh ko x tuh.. wokaloh, keno log in plk..

Hasrizal Jefri berkata...

aku nk apply dh ari tu.. tapi kena tutup dh utk intake julai 2010.. aku tggu januari 2011 kot.. aku nk sambung blaja kalo rezeki aku xdok lagi sapa bln 11 taon nih.. betol jgk mung oyak tu ese... aku pikir sokmo... thanks bro~

*blogger terhebat~

Shah berkata...

KO keje je kat tempat sekarang ni... emmm nasib baik ko jenis sedar diri.. kalau x dah lama dah ko makan meja ko tu hahahahahaha... Sebenarnya Diploma ke ijazah ker... maser ke aper ker... bagi aku cume sekeping kertas... berguna untuk orang keje kerajaan or big2 company yang terlampau... tp bagi gua... sepanjang gua dapat gua punye diploma ... wa simpan jer xpenah pakai pon... cuma mase interview hari tu doc suuh bawak jer... bua syarat...

Bagi aku skill itu penting... kalau ko ader master... citer pasal teori berhabuk tp artwork macam budak tadika xguna gaks... gain ur experience... sbb ape yang ko belaja kat kolej or u xkan sama dgn dunia sebenar... so jgn la tertipu dgn semua bida'ah tu... hehehehe start cari skill tambah skill.. knowledge sebab bagi aku universiti yang paling terbaik untuk kita adalah kehidupan kita & pengalaman hidup kita ini... sebab.. ia yang membezakan kita dangan manusia lain...

 

©2009 1..2..3..go!!Template ini diedit oleh Hasrizal Jefri