Ahad, 30 Januari 2011

Korang kenal tak Danbo?

Penah tengok Danbo tak? Nak tahu pasal Danbo? Hahahaha.. Danbo ni diperbuat dari cadboard je. Tak bernyawa. Tapi cute. Hahaha. Azuma Kiyohiko yang mencipta karekter Danbo ni manga Yotsuba. 


Penampilan pertama Danbo ni dalam chapter 28 Yotsuba. Mengikut cerita sebenar, Danbo ni akan hidup kalo kite masok coin dalam mulut dia. Kalo korang nak tahu lebih lanjut, korang bole la bace Yotsuba. Hahaha. Aku nak cite banyak² pon tak tahu. Sebab aku tak layan Yotsuba. Hahahaha. Yang paling menariknya, Danbo ni ade expression yang unik. Tu yang aku tertarik tu. Kite bole buat macam² pose ngn Danbo. Tapi biar kena ngn konsep photography la.

Kalo boleh, aku pon nak beli jgk si Danbo neh. Cute giler kot. Tapi kat mane ade jual ek? Kena wat survey lagi r aku nampaknye. Huhu. Nanti kalo aku da tahu kat mane nak beli Danbo ni, aku inform kat korang ek.

Kat bawah ni aku ade tunjuk sket kat korang betapa cute nya si Danbo neh. Hahaha.











Aku ade jumpe beberapa video kat Youtube pasan Danbo neh. Korang layan je r ek.





4 ulasan:

acan ketot berkata...

ahaha..
comel2...
ske tgok dye ngan fmily..hu3..

Hasrizal Jefri berkata...

sangat comel kan.. nak beli tapi tak cukup duit :(

Azghen berkata...

comel! nanti dh dpt info kat mane ade jual, inform k(:

Hasrizal Jefri berkata...

okey.. tunggu new post.. hehe :)

 

©2009 1..2..3..go!!Template ini diedit oleh Hasrizal Jefri