Ahad, 21 Ogos 2011

Photography Outing Raya

Assalamualaikum semua!
Selamat ari isnin. Perghh, rase macam sabtu ahad aku 12 jam je. Spatotnye 48 jam. Haishh. Tak puas menikmati wiken yg indah, isnin dah muncul. Semalam aku join 2 outing. Perghh. Tak boleh blah. Haha. Dua2 photoshoot tu tema raya. Walaopon dalam bulan puasa, lansung tak menghalang aku utk aktif dlm outing2 neh. Hahahaha. Taknak kalah! :)

Event pertama kat Tasik Perdana. Event percuma yang dihadiri oleh ntah brape ramai photog, talent ngn MUA. Memang puas ati. Tapi aku sempat shoot sorang talent je. Sebab aku rushing utk 2nd photoshoot plak. Haha. Gambar photoshoot kt Tasik Perdana pon aku tak edit lagi. Lansung tak sentuh sbb penat. Haha. Nanti ade mase aku upload la ek. Mesti upload la. Jangan risau. Cuma bile aku upload tu, jangan tanya. Haha.

Event kedua plak kat Tasik Titiwangsa anjuran Oh! Photography. Organizer plak memang otai dalam bidang potraiture. Before event tu, die cakap ade kejutan. Haha. Aku ingatkn dia bawak Amy Mastura. Rupenye die bawak bro Ted Adnan. Korang kenal tak? Haha. Ted Adnan neh otai dalam dunia photography Malaysia. Antara photographer yg disegani jugak la. International jgk bro Ted neh. Walaopon femes, die tak kedekut ilmu. Macam2 die aja. Tapi ajar orang lain la. Haha. Aku tak sempat nk tanye2 die sbb die bz sgt + aku segan. Haha. Yang aku bangga ngn bro Ted Adnan ni, die rilek je orangnye. Imaginasi tinggi. Sekejap je die dpt idea utk composition. Memang tak terlintas kt kepala aku. Haha. Lagi 1, ayat2 die sgt cool. Haha. Aku tertarik ngn 1 ayat die mase die nak promote kursus yg die akan wat september ni. Kalau nak blaja lighting, cari Ted Adnan. Guna direct flash pon boleh. Haha. Rilek je kan. Lagi 1, kalau nak blaja fine art, still life atau kata lain anti-sosial photography, cari otai dlm bidang tu. Hahahaha. Anti-sosial photography tu yg xleh blahnye. Haha. Dengar kt otai2 fine art cm bro Manic Mind ngn Chot memang kecik la ati mereka. Haha.

Ade 1 gmbr yg sempat aku edit semalam. Hehe. Gambar ni aku blaja dr bro Abg Jay. Antara sifu2 lighting kt KL neh. Haha. Sporting, xkedekot ilmu dan peramah. Siap bagi aku pinjam trigger lg. Haha. Nanti lepas raya kalau ade rezeki lebih, insyaallah aku nk beli jgk trigger dan 1 lagi speedlight. Hehe. Nak blaja shoot indoor plak. Pastu alang2 kumpul duit, maw angkat wide lens la 1. Kalo ade rezeki la. Haha. Ok lah, babai semua. Selamat ari raya. Heheh :)


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone - Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

 

©2009 1..2..3..go!!Template ini diedit oleh Hasrizal Jefri