Rabu, 2 Februari 2011

Happy Holiday!!

Yeah!! Esok aku start cuti. Tapi aku rase cam bosan je cuti sebab aku tak balik kampung. Huhu. Tak taw la cemane nanti kat umah selama 4 hari. Boleh giler kot. Hahahaha. Korang sume balik ke? Adehhh.. Cemane aku nk survive kat sini ni? Da r kawan² takde. Huhu.



Da la cakap pasal cuti. Wat sakit ati je. Hahaha. Meh aku nak cite sket. Tadi aku g 7E beli racun (rokok), on my way to 7E tu aku lalu la depan kedai JUDI Dai Mai Cai (lebih kurang sport toto jugak la kot). Memang tiap² kali aku lalu situ mesti aku tengok dalam tu. Macam² jenis orang dalam tu. Yang tua tak sedar diri. Yang miskin tapi malas nak berusaha pon ade. Aduhh. Kesian aku tengok mereka² tu. Nak kaya, tapi malas usaha. Tapi rajin plak g kedai JUDI tu kan. Pelik. Hahaha. Tapi dorang pegi tu mesti ade sebab kan. Mungkin atas desakan keluarga. Family ramai. Ade banyak tanggungan ke ape ke. Sape tahu kan. Hahahaha. Dah, abeh yang tu. 



Aku nak cite satu lagi. Ade kaitan ngn kedai JUDI tadi jugak. Tapi ni bukan pasal PENJUDI tu. Aku terpandang seorang lelaki berkopiah & berjanggut panjang ala² ulama' gitu. Pakai jubah putih dan pegang kertas ape ntah. Kat kertas tu tertulis TABUNG DERMA ANAK-ANAK YATIM DAERAH HULU SELANGOR. Astagfirullah. Ape dah jadi ngn dunia skang ni? Aku betol² tak paham. Patut ke sang peminta derma tu mintak derma ngn TAIK JUDI kat situ? Sang peminta derma tu tak boleh pikir logik ke? Haishhh. 

Ape yang korang rase? Aku da malas nak cakap banyak² da. Kalo aku cakap banyak, memang lagi bertambah la dosa² aku yang memang dah banyak neh. Huhu. Korang ade mate, korang tengok. Korang ade telinga, korang dengar. Korang ade otak, haa lu pikir la sendiri. Assalamualaikum. (pinjam tagline Nabil Si Capang)


Tiada ulasan:

 

©2009 1..2..3..go!!Template ini diedit oleh Hasrizal Jefri