Rabu, 27 Januari 2010

Gaji pertama....

Bajet Januari 2010 :

Simpan (ade tujuan) : RM 2++
Bagi duit blanje kt mak : RM 1++
Hutang : -Uitm = RM100
-Arwah kawan = RM 150
Foya² : RM 300 (cukop kot)
Baki : Wat rolling g keje

Abeh....

1st gaji ni igt nk beli samting yg spesel sket.. tapi x tahu ape lagi.. jeans pon da lame x beli... last beli sem lepas kot.. hehe... kasot pon da lame x beli... tapi gune ke kalo aku beli kasot? g opis pon ckop ngn 1 kasot je kot.. nk g jalan2? tah bile la ade mase.... xyah beli kasot kot... baju? ZZzzZZzz... baju blambak... tapi kena beli jgk... byk baju yg da lame... enset? broadband? gitar? aksesori? banyak gaji aku... sume benda nak beli... hahaha...

haaa,nk g bercuti.... tapi xde tempat menarik,xde mase sesuai.... ZZzzZZzz..... cuti raye cina 4 hari... mungkin sesuai utk bercuti mane² tempat yg bajetnye rendah... dah plan tapi cam x jadi je.. chenta hatiku ade hal ngn family die... so,pospon tah bile harinye... tggu krismas kot... xpon tggu aku benti keje... kalo xde ape² program sempena raye cina neh,maybe aku balik KB.. lame da xbalik... tapi xkompom lagi.. ZZzzzZZzzz.... dok umah? xkot... jalan² raub? mubgkin... tapi x kompom jgk... ZZzzZZzz... ape yang kompomnye? adoiii.....

aku suke planning tapi aku susah utk buat keputusan cepat²... tu kelemahan kot... kalo ikotkan,da byk plan start dari mula² masok jengka dulu... nk g sane,nk g sini... nk tido sane,nk tido sini... nk wat tu,nk wat ni.... tgk²,ape yg aku buat? xde pape... ZZzzZZzz.... ini lah mohd hasrizal bin jefri... cakap A,buat B... nak C,dapat D.... kenape aku jadi macam ni ek? patot la aku failed subjek management dulu... haha~

Belanjawan Januari 2010 :

Gaji : ??
Simpan : ??
Bagi duit kat mak : Lepas ke x? (xyakin)
Foya² : ??
Hutang : Berjaya atau tidak dilunaskan (hutang uitm kompom byr)
Baki : ??
Samting spesel utk 1st gaji : ??

Kita tunggu dan lihat... gaji bile ek?
ZZzzZZzz.... $$$$$$$$$.... ZZZzzzzZZZzzz.... $$$$$$$
ZZzzZZzz.... $$$$$$$$$.... ZZZzzzzZZZzzz.... $$$$$$$

2 ulasan:

scionVIIforever berkata...

ja.. mung xsoh la bwi duet ko maa mung.. mung beli la sumthing yg memudahkan dia.. beli lauk ko.. beli kusi urut ko.. sumthing2 yg ur mum need la.. of coz la ur mom never ask for anything.. but she's ur mom yo yo yo.. remember all her hard work.. better u focus on your mum 1st.. then ur love.. i juz said it.. no hard feeling.. TY!! =) *ni dale mood blogger ni, dio jd laen sket*

Hasrizal Jefri berkata...

ek? betol jgk mung oyak tuh... nati aku pikir smula... kadang2 idea mung super bernas la... xsangka dowh~ thanks~

 

©2009 1..2..3..go!!Template ini diedit oleh Hasrizal Jefri