Khamis, 28 Januari 2010

Kehidupan Dalam Almari

Macam pelik je bunyi tajuk ni kan...
Tapi tu la hakikatnya...
Ni bukan mengisahkan kehidupan aku...
Ia hanyalah tajuk cerita malam ni....
(takde kena mengena ngn hidup aku dan wanie nazeri)

Kehidupan....
Kita cakap pasal kehidupan... manusia hidup dalam macam² cara... ade yang jenis hidup bebas,family control, ikot kawan n ade jgk yang hidup cam sampah...
Tapi majoriti skang hidup bebas je kan? mane ade da skang jenis yang family control...
kalo ade pon, 1 dalam 10 kot... tu maybe dalam golongan family yang old school... hahaha
sebab dah biasa hidup bebas,bnyak pulak masalah negara skang...
jenayah, dadah... macam² lagi kot...
Ape aku merepek tuh? hahaha.... Da jadi cam edisi siasat la plak...
camni la,senang cite... kehidupan tu kehidupan la... lifestyle.... ok? hahahaha....

Almari...
Rase cam semua dah tahu almari tu cemane kan.... takyah la aku nk explain banyak pasal almari....
Tapi rase macam nak bagitahu jgk sket² pasal almari neh... ade pintu,ade ruangan untuk simpan pakaian atau ape² yang bole disimpan.... Pintu almari tu yang penting skang neh.. xde pintu tu,xbole nk buat cerita.. hahaha.... Cakap pasal pintu almari,ade yang jenis sliding, ade yang jenis cam biase tu... ade almari yang bole dikunci.. ade yang xboleh... cerita skang ni pasal almari yang ade pintu dan boleh dikunci... ok?

Cemane pulak kehidupan dalam almari?
haaa.... rase da bole pikir sendiri kot...
lebih kurang cam kehidupan kena sekat la... terbatas... kena kongkong la senang cite....
kena kongkong ngn sape? kalo sendiri masok dalam almari pastu kunci almari, tu name die mengongkong diri sendiri... xde lagi kot yang jenis macam tu....tapi kalo yg jenis masok dalam almari sbb orang laen,ade kot... die masok dalam almari dan kunci almari tu untuk memuaskan hati orang laen... cemane nk explain ek? adoiii..... die nk buat benda tu,tapi die taknak bagi sape² kecik ati ngn perbuatan die tu... so,die amik inisiatif untuk mengunci dirinya dalam almari... mean die yang sendiri masok dalam almari tu... so,akibatnye tanggung sendiri la... lemas dalam tu ke,xde makanan ke, kena sengat ngn lipas ke (lipas sengat orang ke?)
Ade pulak yang jenis kena paksa masok dalam almari... haaa,ni yang taknak dengar neh....
Ade ke yg prangai suke control orang laen? rase macam ade... yang ni paling xbes...
dah cukop bagos ke kehidupan die tu? sampai nk suruh orang laen pon ikot macam die...
Kalo aku la,aku paling tak suke kalo ade orang yang suke control aku... die nak aku ikot ape yang die buat.. xkesah la die buat baek ke jahat,yang penting kena ikot die.. die da jadi macam orang penting plak.... TAK SUKE!!! dan aku jugak tak suke control orang... simple je kan.. kalo taknak orang control kite,kite jgn control orang... tu la cara aku ngn chenta hatiku.. hahaha

Lagi 1,ade yg jenis dua² masok dalam almari pastu suh orang laen kunci dorang kt dalam... haaa,cam pelik je neh.... ni jenis yang x brape betol... hahahaha.... nk mati cepat kot... kalo yang jenis macam ni,aku rase la.... lebih kurang cam katak bawah tempurung.. tapi jenis yang katak tu sendiri masok dalam tempurung.... die xbole terima ape yang orang laen cakap pasal dorang...
tapi yang jenis ni susah kot nak jumpe...

Biasenye sorang je dok dalam almari tuh.. sorang lagi bebas kt lua... tu la kehidupan... yang dok lua,bole buat ape yg die suke... yang kena dok dalam almari tuh,ape je die bole buat? kentot pastu bau sendiri....

Dah la... cam panjang sangat je aku membebel neh...
Nyte sume....

Oh Chentaku,kau tidur dulu ek? Sampai hati mu tinggalkan daku terkapai² disini... hahahahaha
mmuah~

Tiada ulasan:

 

©2009 1..2..3..go!!Template ini diedit oleh Hasrizal Jefri