Khamis, 18 Februari 2010

Orang Suruhan

rase macam da byk post aku cite pasal keje aku...
teruk sangat ke keje aku neh? sume aku wat kt opis rase cam nk tulis dalam blog nih...
biasa aku tulis dalam blog sbb aku tak puas ati.. tak taw nak cite kat sape...
(keje aku skang ni memang perlukan kesabaran)

sabar? ade tahap jgk kot... tak gitu kawan2? hahaha...
stakat ni ok lagi kot.. aku bole tahan lagi ngan keje aku...
tapi sampai bile? adoyyaaaiiii.... aku nak keje lame neh...
nak cari pengalaman banyak2...
paling sikit pon setaon....
tapi boleh ke aku tahan setaon keje kat sini?
(timbul persoalan disitu)

waktu keje sangat cool... extra damn cool...
nak masok pkol brape pon tak kesah...
janji jgn lewat sangat...
pakaian pon super extra cool... takde pakai kemeja pon...
t-shirt round neck slamber je...
time rehat pon ok je... bile2 mase aku rase nak makan,aku boleh turun....
sume tu takde masalah la bagi aku....

MASALAHNYA SKARANG NIH!!!!
kecerewetan bos...
cerewet satu hal,banyak kepala nak kena ikot plak...
asal ade 1 bos je... yang sorang lagi tu wife bos aku je...
tapi oleh kerana die adalah wife kepada bos aku,so die anggap dirinya adalah bos...
dan oleh sebab company aku skang ni ade buat 1 bisnes ngn company laen, dengan tidak lansungnya muncul pula 2 orang lagi bos... diorang sebenarnya ketua marketing je...
TAPI!!!!!
gaya macam bos... sume nak kena ikot die... ok,tak kesah...
aku ni orang suruhan je... memang aku kena buat la sume yang diorang suruh tu kan?

nak dijadikan cerita....
opis aku ade amik student praktikal... yang kos multimedia tu die kena buat 1 brochure....
2 minggu dia buat... memang kesian aku tgk budak tuh... tiap2 ari ngadap brochure....
ade je nak kena betolkan... tambah ayat, tukar ayat, tukar style, tukar kaler...
kesian die... aku bole cakap tu je la.. kesian kesian dan kesian...
cukop 2 minggu die design brochure, tapi still ade tak puas ati....
ye la.. mane taknye... pukol 2 tnjuk kat sorang bos,nak tukar ni.... pukol 4 tunjok kat bos lagi sorang, nak tambah tu.... pukol 6 tunjok lagi kt sorang, taknak benda ni....
dorang tak puas ati nga kerja budak praktikal tu... zassss!!!!
rizal,awak design brochure nih... nak cepat taw... awak buat ikot cara awak...
mampos aku... aku pon buat la... design pertama, ok... cantek la design awak ni.... tapi taknak la benda ni ade kat sini... letak benda tu ek...
tukar design... haaaa,yang ni cantek.... tapi kenapa nampak camni? kenapa tak macam tu?
tukar lagi.... ok,kitorang sume nak design macam ni.... awak tambah yang mane patot ikot cara awak....
tambah tambah tambah... edit edit edit....
ok,print.... taknak benda ni... tukar yang tu... yang ni letak sana... yang tu letak sini....
takdehal... aku tukar lagi.... dah sume aku masokkan ayat yang diorang bagi....
submit kat dorang... eh,taknak ayat ni... cam tak masok akal je... tukar2....
aku saba lagi.... takpe... takpe... aku tukar sume pastu anta....
rizal,tulisan ni kecik sgt.. brape saiz font nih? bos marketing tu tanye aku...
ni dah saiz 9 da neh.. kang print lagi besa... aku jawab soalan die tu...
kalo orang laen nampak la tulisan camni... kalo orang tua,cemane dorang nak bace?
kalo bagi orang buta,memang la dia tak nampak puan...
(cakap dalam ati je)

dah tukar sume... tunjuk kat bos aku yang betol2 bos...
emmm,awak tukar kaler ni... kaler ni nampak cam mati je.... tuka warna oren merah2...
aku pon tanye die balik... match ke kaler oren merah2 ngan warna background biru nih?
dengan muke tak bersalahnya dia jawab, "eh,ko tanye aku plak... ko pilih la kaler yang matching"
hey bos,tadi ko jgk cakap nak kaler tu kan.. ko ni tah pape la...
biru ngan merah,tak nampak macam keling ke bos? bos ni keling ek? suke kaler2 yang macam keling je... dushhh!!! hempas kertas atas meja dia... zassss!! aku brangan rupenye.... ingatkan betol2 da... sakitnye ati aku... masok bilik,letak brochure atas meja,shutdown pc,amik rokok trun bawah minom... dari pkol 6 smpai pkol 7 aku kt bawah.. mampos sama itu brochure....aku taknak buat da... utk ari ni je la... eosk kompom aku kena sambung buat lagi...
tak tahu sampai bile aku kena buat benda tu....

Sekian....

3 ulasan:

nocturnal berkata...

huhuhuh.. sengal gak bos tu..

Hasrizal Jefri berkata...

tahu takpe... tensen... keje staon agak2 ja bole jadi giler kot...
arap2 la keje tu bole setel secepat mungkin.... tak sanggop da neh

Unknown berkata...

Kalau sakit hati dengan bos, baca kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.

 

©2009 1..2..3..go!!Template ini diedit oleh Hasrizal Jefri