Rabu, 3 Februari 2010

Perasaan Ingin Tahu

Cam biasa perasaan ingin tahu mesti ade dalam setiap manusia normal...
btol tak? aku cakap ikot ape yang tahu je...
tak tahu plak kot² salah...

Aku sendiri pon ade perasaan tu...
tapi tak tahu la aku ni jenis yang suke sebok pasal orang laen ke....
tapi kalo boleh,aku memang nak tahu ape cerita orang laen...
yang aku tak knal pon kadang aku nak jgk amik tahu...
orang eksiden... aku nak sangat tahu kenapa die eksiden,sape langgar die,bile die akan mati...
sebab aku rasa aku kena amik tahu sume tu...
tak tahu la kenape....
kalo kawan² aku punye cerite,lagi r aku nak amik tahu....
dah name pon kawan kan...
tapi ade jgk sesetengah kawan aku yang tak suke orang amik tahu pasal die...
yang tak suke tu takde hal la...
nak buat cemane kan... takkan aku nk soal die cam polis plak...
aku sangat suke kalo ade kawan aku yang cerita pasal die walopon aku tak tanye...
macam kongsi masalah ke, wat luahan perasaan ke...
tak kesah la.. janji die cakap ape yang die nak bagitahu...
yang mane yang nak kongsi masalah tu,aku bole dengar je la...
kalo aku mampu,aku tolong la...
tapi kalo aku tak mampu,aku just bole tolong dengar je la...
sebab aku suke dengar cerita orang....
bagi aku sume tu cam pelajaran la...
tapi aku tak suke belajar cam kat skolah tu... hahaha
kepada sape² yang rase ade masalah dan nak cari pendengar masalah korang,
cari lah aku... aku ready utk mendengar... haha

Tapi,ade jgk yang tak suke ngan cara aku neh....
maksud aku prangai aku yang ingin tahu neh...
ade jgk la sesetengah yang cakap aku neh nak sebok hal die...
pastu ade jgk yang bile aku tanye banyak²,buat dorang jadi rimas + serabot...
aku pon macam tu jgk sebenarnya... aku tak suke orang banyak tanye...
mule r nanti aku jadi HULK.... sume jadi ijau... haha
tapi nak wat cemane kan... aku nak tahu jgk...hahaha
aku akan tanye sampai aku dapat jawapan tu...
tak kesah la aku kena gado dulu ke.. hahaha
Kalo aku ngan chenta hatiku plak,aku suke tanye banyak²...
ape yang die tgh buat, ape yang die dah buat...
die da makan ke, makan ape, sedak ke tak.... hahahah
nampak cam aku neh polis yang keje die menyoal siasat orang jahat kan....
teruk jgk aku sebenarnya...
aku tahu chenta hatiku sangat² rimas ngan cara aku...
tapi die buat² rilek je... die simpan dulu...
nanti lame² die cakap r...
ape yang aku buat... ape yang die tak suke... hahaha

Tapi kadang² aku rasa cam aku ni terok sangat...
kenapa mesti aku amik tahu sume tu?
adakah aku ni jenis caring? ataupon penyebok?
aku pon taknak la pangai camni...
tapi da memang pangai aku camni...
takkan aku nak kena masok pusat pemulihan sebab nak betolkan pangai aku neh...
tak gitu?
tapi skang ni aku akan cube untuk ubah pangai aku tuh...
aku taknak sebok tanye orang da... aku nak jaga hal aku je...
so kalo korang rase aku laen....
korang jangan tanye aku kenape aku da tak amik berat pasal korang....
korang da besa... da tahu mane buruk mane elok...
ok?
tapi aku tak janji la... aku just bole try je....
dan aku akan buat yang terbaek....
mmuah utk percobaan aku neh... hahahaha

**kalo ade salah eja,buat² paham je la ek... aku taip dalam gelap... jari² memang mencari cari dimana button backspace je dari tadi....

Tiada ulasan:

 

©2009 1..2..3..go!!Template ini diedit oleh Hasrizal Jefri